fredag 22. januar 2010

Datatrøbbel !

Helt alene


Support: Hva kan jeg hjelp deg med?

Kunden: Jeg holder på å skrive min første mail og jeg har skrevet bokstaven

a, men hva skal jeg gjøre for å få til den lille sirkelen rundt?

Support: Er markøren fortsatt der?

Kunden: Nei, jeg er alene her.



Når man ser stjerner

Og neste kunde kunne ikke koble seg til nettverket.

Support: Er du sikker på at du har skrevet riktig passord?

Kunden: Ja, jeg så på når kollegaen min logget seg inn.

Support: Kan du si meg hva passordet var?

Kunden: Det var fem små stjerner.



Fjernstyring

Support: Nå skal vi se hvordan ditt system ser ut, klikk på 'min datamaskin'

Kunden: Men hvordan skal jeg kunne gjøre det herfra?



Fargelaseren

Kunden til HP support: Min laserskriver fungerer ikke.

Support: Hvilken modell har du?

Kunden: Det er en Hewlett Packard.

Support: Jo, jeg forstår det. Er det en svarthvit skriver?

Kunden: Nei, den er beige



Internettet

Kunden till Tele2support: Jeg har kjøpt internett og vil ha hjelp..

Support: Ok, hvor langt har du kommet i installasjonen?

Kunden: Jeg har pakket opp internettet fra esken.

Support: Ok, har du koblet til alle kabler og slått på datamaskinen?

Kunden: Slått på datamaskinen? Jeg har ingen datamaskin, jeg har kjøpt

internett.



Fastlåste vinduer

Kunden: Datamaskinen henger seg opp.

Support: Har du mange vinduer oppe?

Kunden: Nei, men døren står litt på gløtt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for koselig kommentar :)